برنج قهوه ای را از کجا بخریم سوال بسیاری از افراد دیابتی و یا کسانی است که رژیم های لاغری دارند و در شهر محل زندگی شان یا این برنج سبوس دار را پیدا نکرده اند و یا با قیمت بسیار بالایی می خرند.

قیمت برنج قهوه ای

قیمت هر کیلو برنج قهوه ای

عدم مدرن بودن کارخانه های شالی کوبی سبب شده تا هر تولید کننده ای توان این را نداشته باشد که در خط تولیدش برنج قهوه ای فرآوری کند و در نتیجه میزان ورود این محصول به بازار کم شده و قیمت برنج قهوه ای هاشمی از قیمت برنج هاشمی سفید گران تر است و این در حالیست که برنج سبوس دار در این سال ها متقاضیان فراوانی در بازار پیدا کرده و فروشگاه هایی که این محصول را دارند سود خوبی از فروش آن می کنند و این امر موجب می شود فشار مالی بر روی خریدار وارد گردد.

بسیاری از شرکت ها و برند های معروف که صرفا بسته بندی این نوع برنج رژیمی را بر عهده دارند با درج قیمت مصرف کننده بالا روی بسته بندی فروشگاه ها یا عطاری ها را ترقیب به خرید و فروش برنج قهوه ای می نمایند و این امر سبب شده تا مردم با دو برابر قیمت تولید کننده به نیاز خود دسترسی داشته باشند.

اما در این میان هستند برنج فروشی ها و عطاری هایی که برنج قهوه ای مارک و برند را عرضه نمی کنند و به جای آن به صورت مستقیم از کارخانه های شالی کوبی تولیدات با بسته بندی سنتی را خرید نموده و به صورت فله مورد عرضه قرار می دهند و برای شما مصرف کنندگان بهترین تامین کننده همین دسته از فروشندگان هستند.

البته قیمت روز انواع برنج ایرانی از جمله قهوه ای در لین قرار داده شده برای شما مشاهده است ولی در نظر داشته باشید این نرخ ها مربوط به درب کارخانه هستند و به شهر مقصد مربوط نمی شود.

سبوس برنج قهوه ای

 

سبوس برنج قهوه ای را از کجا تهیه کنیم

تهیه سبوس برنج قهوه ای به صرفه تر از خود برنج قهوه ای است و می تواند بازه زمانی بیشتری مصرف کننده را تامین کند زیرا کسی که برنج قهوه ای میخواهد نیاز به ویتامین ها و مزایای لایه سبوس آن دارد که همه ی این ها به تنهایی در خود سبوس وجود داشته و نیاز مصرف کننده را پاسخ می دهد و مصرف کننده با تهیه سبوس به صورت جداگانه می تواند در هزینه هایش صرفه جویی نماید.

سبوس برنج قهوه ای

سبوس برنج از کجا بخرم

خرید سبوس برنج را می توان از جاهای زیادی انجام داد اما اگر می خواهید سبوس برنج خوب بخرید باید خیلی دقت کنید زیرا اکثر مراکز فروش این محصول سبوسی که خالص از لایه دوم باشد را به شما عرضه نمی کنند و یا سبوس برنج لایه دومی که فرآوری شده باشد را به شما عرضه نمی کنند و اگر موفق نشوید سبوس برنج خوب و مرغوب که از لایه دوم باشد و همچنین فرآوری هم شده باشد تهیه کنید، سلامتی تان به خطر می افتد.

دقت کنید از هر جایی که می خواهید سبوس برنج بخرید صرفا به داشتن علایم بهداشتی و استاندارد اکتفا نکنید زیرا متاسفانه برخی از برند هایی که سبوس برنج بسته بندی می کنند پس از اخذ استاندارد و نشان های بهداشتی در مرحله تولید انبوه عملیات فرآوری را روی سبوس انجام نمی دهند تا اینگونه به سود های زیاد برسند و یا سبوس برنج لایه دوم خالص را عرضه نمی کنند تا قیمت تمام شده کمتری داشته باشند.

خرید سبوس برنج قهوه ای

خرید سبوس برنج قهوه ای

برای خرید سبوس برنج قهوه ای می توانید از طریق مجموعه برنج دانه سالار این کار را انجام دهید ما این محصول را به صورت فرآوری شده و خالص از لایه دوم تقدیم تان می کنیم و سبوس را در بسته بندی هایی خاص و مقاوم در برابر رطوبت عرضه می کنیم که نگهداری را برای شما بسیار آسان می کند و همچنین ماندگاری سبوس را بالا می برد تا بتوانید به راحتی و با لذت کامل از این محصول استفاده کنید و از رژیم خود لذت ببرید به گونه ای که لاغر شدن برایتان کسل کننده و همراه با افسردگی نباشد.

برنج قهوه ای را چگونه بپزیم

برنج قهوه ای به دلیل وجود یک لایه سبوسی که روی آن است سخت تر آبگیری می کند. به همین دلیل برای پختن آن نیاز است برنج را کمی زود تر خیس بدهید. مثلا اگر می خواهید برای ظهر پخت انجام دهید برنج را از شب قبلش خیس بدهید.

برای پخت برنج سفید به صورت کته معمولا به ازای هر یک پیمانه برنج از یک پیمانه آب استفاده می کنند. در برنج قهوه ای اما باید از یک و نیم پیمانه آب به ازای هر یک پیمانه برنج استفاده کنید تا برنج کمی بیشتر جوش بخورد.

البته توجه داشته باشید که برنج قهوه ای تولید شده در اکثر کارخانه ها به راحتی پخت نمی شود و دو مشکل عمده دارد که رنگ خود را از دست داده و شفته می شوند. پس باید دقت کنید که هر گردی گردو نیست.

محل فروش برنج قهوه ای

طبق توضیحات بالا مصرف کنندگان خانگی محل فروش برنج سبوس دار را متوجه شدند. اما عطاربی ها و برنج فروشی ها نیز اگر به دنبال محل فروش برنج قهوه ای هستند باید از کارخانه های شالی کوبی که در گیلان و مازندران هستند خرید کنند. این کارخانه های تولید کننده را می توان با مراجعه حضوری و یا جست و جوی اینترنتی پیدا کرد.
منبع: مرحع خرید و فروش انواع برنج شمال

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست